diumenge, 20 de gener del 2013

WebQuest

A mesura que ha anat avançant el curs, i les pràctiques de TIC, he anat quedant-me lluny d'aquella primera reflexió en la què em presentava no massa convençuda del meu domini de les noves tecnologies i de la meua capacitat de poder emprar-les amb una finalitat didàctica adequada.

Aquest cop em trobe davant el repte de crear una WebQuest, eina totalment nova per a mi. Però, pors fora i motivació a l'alça, comence a fer-la amb poca idea, i provant poc a poc. Experimentant ací i allà, i sobre tot    gràcies a què va coincidir en el temps amb la del projecte, vaig acabar gaudint del procés de creació i em vaig sorprendre a mi mateixa mirant d'afegir més coses a tot arreu.

Trobe, doncs, que la WebQuest és una eina molt adequada per treballar a les aules. El mestre, en crear-la dóna als xiquets els recursos web que han de fer servir. Per tant, controla en gran mesura els continguts que manejaran però la forma de presentar-los després, requereix un treball totalment autònom per part de l'alumne, de manera que el mestre pot fer el seu paper de guia de l'aprenentatge en lloc de ser només font de coneixement. I, al mateix temps, l'alumne treballa la seua autonomia i les seues habilitats per aprendre a aprendre, així com el treball cooperatiu. L'alumne adquireix continguts elaborats per ell mateix alhora que aprèn a treballar ajudant i deixant-se ajudar, col·laborant amb un objectiu comú, i respectant les opinions i les maneres de fer dels altres.

A continuació, us deixe el link a la meua WebQuest individual:

https://sites.google.com/site/vidasaludablenatacio/home

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada