dimarts, 27 de novembre del 2012

Ensenyant amb PowerPoint

Avui coneixem i donem ús a una nova eina, el PowerPoint. Bé, nova en el transcurs de les nostres pràctiques perquè, de segur que tots, en algun moment o altre, hem fet servir aquesta eina amb fins diversos. Hui farem d'ella un mitjà interactiu per a l'aprenentatge semi-autònom de l'alumne.
Per què semi-autònom? Perquè el PowerPoint marca les pautes per avançar però és l'alumne qui decideix el ritme amb què ho fa. En la següent adreça podeu veure la meua proposta de treball:





Tot i que la proposta que jo faig és d'una interactivitat no massa alta, el PowerPoint és una eina que permet variar el grau d'interacció xiquet-activitat amb relativa facilitat i sempre dins d'uns límits. No obstant, considere que és més interessant que s'usara a les aules com a eina de creació i no tant de recepció de coneixements. Si els alumnes han de crear ells mateixos un Power per a la resta de la classe, es requereix un domini major dels coneixements però també un alt grau de creativitat i domini de les TIC, ja que amb el PowerPoint es poden intercalar altres eines, com són les activitats interactives (Jclic, per exemple), l'audacity, per retallar o editar cançons que puguen sonar durant la presentació, etc. Per tant, pense que si demanem una tasca de creació i producció amb el PowerPoint els xiquets posen en marxa més coneixements alhora que es fomenta la seua autonomia. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada