diumenge, 20 de gener del 2013

Adéu-siau!

S'acaba gener i comencen els comiats. Normalment, m'agrada dir allò de no és un adéu, és un fins prompte; queda com a més esperançador. No és el cas, però, d'aquesta assignatura. I no és que no m'haja agradat, però m'estime més aprovar. 

Bromes a banda, fa ara quatre mesos que vam començar amb aquesta assignatura. Reconec que al principi la por es va deixar veure de tant en tant per aquest bloc. "Quanta feina ha de portar açò, no tindré temps per tot!". I, efectivament, feina no ha faltat. Temps... encara no ho sé. Però ara toca acomiadar-se i repassar els últims mesos viscuts en els que pràctica rere pràctica he anat aprenent i creixent. I he aprés de debò. 

Tot i que soc una ferma defensora de la necessitat de basar la nostra pràctica docent en els interessos dels nostres alumnes, sempre havia estat un poc reticent a l'ús, que amb massa facilitat es torna abús, de les noves tecnologies a les aules. 4 mesos i 6 crèdits més tard, em sorprenc convençuda de la necessitat de què aquesta adaptació de la realitat social a la pràctica pedagògica sobrepasse els temuts límits de les noves tecnologies. No només han d'entrar a les escoles, sinó que han de fer-ho amb decisió; han de formar part, no de les recompenses pel bon comportament, sinó dels mitjans habituals d'accés a l'aprenentatge. En aquestos mesos, he pogut fer servir diferents eines tecnològiques i, així, mitjançant la pràctica, és com he pogut comprendre que, de la mateixa manera, per mitjà de la pràctica directa, els xiquets poden arribar més fàcilment al coneixement. I aquesta tasca és torna molt més senzilla amb les tecnologies de la informació i la comunicació. 

Una de les eines que més interessant he trobat ha estat la WebQuest. I també és la que m'ha resultat més entretinguda de crear, pel fet que, com ja vaig dir a la reflexió de la pràctica, tot el treball del mestres es torna treball autònom i cooperatiu dels alumnes, sense donar-los les coses fetes. Trobe que ha de ser, segur, una activitat molt motivadora també per als alumnes, que veuen com ells mateixos van resolent les activitats que se'ls demanen mitjançant la informació que ells han buscat i seleccionat. 


D'altra banda, quant al treball en grup, trobe que és molt difícil coordinar-se set persones i estar sempre d'acord en tot. Per aquesta raó, no sempre ha estat fàcil treballar tots junts, però crec que hem solucionat els  problemes de la millor manera que hem sabut i tots hem posat sempre de la nostra part perquè les coses isqueren bé. I el treball es veu reflectit al nostre projecte. 


L'assignatura i el quadrimestre, tots dos acaben, i també la meua estada en Palma. Només resta per dir que poques vegades he acabat una assignatura amb la sensació d'haver aprés coses vertaderament útils pel meu treball docent de demà. Aquesta és una d'elles i hi estic molt agraïda. Crec que l'esforç i el treball que hem fet haurà valgut la pena si quan arribe el moment, ens decidim per dissenyar i utilitzar un material interactiu, front a la comoditat del llibre de text. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada