dijous, 25 d’octubre del 2012

La imatge digital

En el temps que corren, noem són pocs els recursos que hem de buscar i fer servir, per tal de què la nostra pràctica docent estiga adaptada al món habitual dels alumnes. Un món en què estan rebent estímuls i informació de manera constant. La imatge digital pot ser un d'aquestos recursos, sempre que li donem una funcionalitat adequada. 

Aquesta afirmació, pot ser, en principi, difícil de digerir ja que, el fet d'ensenyar una fotografia no és, en cap manera, educatiu o, si més no, no porta directament a la construcció de cap tipus de coneixement. No obstant, qualsevol fotografia pot portar una reflexió darrere i, molt més, si fem que forme part d'un treball actiu i col·laboratiu. 
Per exemple, avui hem estat treballant a classe el retocament de fotos mitjançant el programa gimp, més fàcil i accessible que el photoshop. 



Com podem veure a la imatge, l'eina a treballar ha estat el canvi de fons en una fotografia digital. Aquesta podria ser una bona manera d'estudiar la història, per exemple. Podem fer una pregunta qualsevol, com ara: on viuria si visquera a 1523? Els xiquets hauran de informar-se de com era la vida aleshores i quins tipus d'habitatges feien servir. Un cop hagen acabat el treball d'investigació, poden passar a la part pràctica: agafar una foto seua i posar-se a ell mateix vivint en una imatge de l'època demanada. A més, podem fer diferents preguntes a cada alumne, o anar canviant l'any per cada un, de manera que en acabar el treball, cadascú puga explicar als companys, com ha estat la recerca i què han aprés sobre l'època que han investigat. D'aquesta manera, els xiquets aprenen història al mateix temps que utilitzen les noves tecnologies. I aquest tipus d'activitats poden estendre's a qualsevol assignatura. I, per suposat, amb activitats molt diverses. 

I per què una imatge digital? Doncs, perquè els alumnes poden buscar, triar, modificar, etc. amb un material que els resulta interessant, com és el format digital. A més, la imatge sempre és un pont cap a altres tipus de continguts i no suposa informació en si mateixa que puga distraure els alumnes de l'objectiu real i principal de l'activitat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada