divendres, 19 d’octubre del 2012

Avaluant material didàctic interactiu

Molt sovint, trobem la xarxa com un infinit dipòsit de recursos, materials, informacions, opinions, etc. que podem fer servir en qualsevol moment i lloc de manera lliure i voluntària. No obstant, com a dipòsit infinit hem de tindre en compte que no tot, pel fet d'estar publicat a internet, ha de ser una font fiable i vàlida. De fet, en massa ocasions, optem per les pàgines menys adequades per a basar les nostres afirmacions. 


Però, com poder saber quina és la millor eina? Com podem classificar les eines de manera que podem decidir fàcilment quina aconseguirà el nostre objectiu i quines hem de rebutjar per no ser prou eficaces per la nostra feina?

Altres autors es van fer les mateixes preguntes en diverses ocasions i, és per això que Pere Márquez, ens presenta una graella amb tot tipus de variables que es poden observar en cada material didàctic interactiu que ens trobem. L'avaluació pròpia del material és útil i interessant perquè ens permet crear una carpeta d'informació personal, d'opinions i recursos, sobre els materials didàctics que coneixem, donant respostes a necessitats futures. Però, allò realment interessant seria poder crear un recurs on poder llegir les diferents avaluacions fetes per altres professionals de l'educació sobre materials que ens interessen i que encara no coneixem. En aquest sentit, la graella dissenyada per Pere Márquez ens ofereix l'oportunitat de tindre un model estàndard per a l'avaluació dels materials, que pot ser usada per tots, de manera que pugam aprofitar el treball d'altres mestres arreu de l'estat o del món, de manera coordinada i solidària. 


Tota açò és bona mostra, una vegada més, de què internet és una moneda de dos cares i que, depenent de l'ús que li donem, podem aprofitar-nos o perjudicar-nos de la llibertat de publicació que ofereix. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada